Gå til hovedindhold

Fornøjede kunder i over 20 år

Vi sætter altid vores kunder først og har gjort det i over to årtier. Gennem tæt samarbejde har vi kontinuerligt tilpasset og forbedret vores indkøbssystem for at imødekomme de stadigt skiftende krav i hotel-, restaurant- og kantinebranchen. Dette har resulteret i, at vi i dag kan fremvise et bredt udvalg af tilfredse kunder.

Kunder om bestilling og ordrebehandling:

  • Ale leverandører ét sted

    «Vi foretager 80 procent af vores indkøb via Millum. Det er absolut det nemmeste og hurtigste for os, der har gentagne bestillinger næsten dagligt. Alle leverandører ét sted gør at vi kan arbejde hurtigt og effektivt.»

  • Millum hjælper mig med at finde bæredygtige fødevarer

    «Jeg bruger Millum til bestilling og statusopgørelse, og for at få nye ideer ved at finde produkter i varekataloger, som jeg kan bruge i mine retter. Millum hjælper mig med at finde bæredygtige fødevarer lettere.»

     

  • Forenklede bestillingsrutiner

    «Bestillingsrutinerne er blevet væsentligt forenklet med Millum. Vi har målt tid på varebestilling inden for dagens praksis på Sykehuset Namsos. Sparret tid er 46 minutter om ugen = 5 arbejdsdage om året kun for varebestilling.»

  • Sparer tid i køkkenet i 3 led

    «Med Millum sparer køkkenet tid i 3 led;
    1) bestilling af varer efter aftale og
    2) postkontraktuel kontrol og
    3) afvigelseshåndtering.»

  • Effektivt med alt samlet et sted

    «Varer er let søgbare, med valg om å søge i alle kataloger eller hos en specifik leverandør. Handlelistefunktionen, sammen med statusopgørelse, gør at alt er samlet et sted. Et fremragende system for os, der driver storkøkkener.»

  • Ret pris på alle varer hver gang

    «Med Millum får jeg den rette pris på alle varer hver gang. På den måde har jeg altid fuld kontrol. Jeg vil simpelthen takke Eurest for at have valgt et så godt værktøj til os, og Millum for at I udvikler det.»

  • Jeg synes virkelig godt om funktionen til indkøbslister!

    «Den er simpel og er en stor hjælp i bestillingsprocessen. Det er absolut min favoritfunktion i indkøbsportalen! Desuden kan jeg godt lide, hvordan den fungerer sammen med statusopgørelse.»

  • Sparer tid med Millum

    «En af hovedfordelene ved Millum er, at vi sparer tid. Alle produkter er kvalitetssikret, så når vores kolleger handler fra vores varekataloger i Millum, slipper de for at bruge tid på at vurdere, om det er gode produkter at bestille eller ej.»

  • Øget kontrol og reduktion i både vareomkostninger og tidsforbruk

    «Vi driver kædedrift med enorme volumener. Med Millum som indkøbssystem på tværs af hoteller gør vi det nemt for vores medarbejdere at gøre deres arbejde korrekt. Det giver reduktion i både vareomkostninger og tidsforbrug, samtidig med at det giver øget kontrol.»

Kunder om Menubank og bæredygtige tillægsmoduler:

  • Stor reduktion i madspild og kostnader

    «i Menubank kan vi indtaste, hvor mange portioner der skal tilberedes, få overblik over allergener og få en kalkulation og indkøbsliste baseret på dette. Det betyder, at vi foretager meget mere nøjagtige indkøb til hver enkelt ret.»

  • Sparer meget tid ved planlægning og bestilling

    «Menubank udregner automatisk alt det, jeg skal bestille. Sælger retter mindre godt, så justerer jeg bare mængden i Menubank og ser hvor meget af hver ingrediens, jeg skal bestille. Det sparer tid både ved planlægning og bestilling.»

     

  • Vigtigt med forståelse for klimaaftrykk på forskellige rætter

    «Med CO2-kalkulatoren kan vi beregne klimaaftryk for alle opskrifterne. Det er vigtigt for vores medarbejdere, og for kunderne at få en forståelse for, hvad en middag med kødboller giver i forhold til en plantebaseret middag.»

     

  • Smidig registrering og beregning af madspild

    «Med Millums funktion til at registrere og beregne madspild går processen smidigt, hvilket understøtter vores stærke fokus på bæredygtighed.»

     

  • Mere tid med menuplanlægger

    «Med Millums menuplanlægger får kokkene mere tid til at anrette tallerkenerne og få maden til at se lækker ud. De behøver ikke bekymre sig om, hvad de skal bestille, og forsøge at have styr på næste uges menu.»

     

  • Millum bidrager til at vi kan træffe gode valg

    «Millum forenkler vores hverdag så at vi kan træffe gode valg. Alle produkterne er allerede kvalitetssikret for de forskellige varekataloger, så vi ved, at vi gør en etisk korrekt handel, samtidig med at vi får overblik over klimaberegninger.»

  • Menuer og opskrifter er færdigklimaberegnet

    «Med Millum kan vi opsætte menuer og opskrifter, der er færdigklimaberegnet med, hvor stort CO2-udslippet er, samtidig med at det er færdigkostnadsberegnet, så vi kan prissætte det korrekt.»

  • Sikrer rigtigt valg av produkter

    «Vi serverer 30 millioner kaffekopper hvert år, 80.000 om dagen. Med Millum kan vi sikre, at alle vores hoteller serverer økologisk fairtrade kaffe. Det er sådanne små valg, der bidrager til å gøre en bæredygtig forskel.»

Kunder om statusopgørelsesmodulen:

  • God kontrol og slipper for manuelle processer

    «Med statusopgørelsesmodulet scannes varerne, og de bliver lagt direkte ind i systemet, og jeg får sorteret præcis som jeg ønsker det. Jeg har kontrol og slipper for manuelle processer. Vi bruger mindre tid og behøver ikke lede efter priser.»

  • Tid sparet til omsætningsfremmende arbejde

    «To timer til statusopgørelse i stedet for seks betyder fire timer overarbejde sparet eller tid, som kan bruges på omsætningsfremmende arbejde, hver gang nogen udfører statusopgørelse på en af vores 130 enheder.»

  • Superlet at hente nye statusopgørelseslister

    «Vi foretager både indkøb og statusopgørelse gennem portalen. Med 700 varelinjer på lageret, er der meget at registrere. Vi køber alt gennem portalen, så det er superlet at hente nye statusopgørelseslister, så alt samles ét sted. »

     

  • Millum er både brugervenligt og effektivt

    Millum er både brugervenligt og effektivt, og med statusopgørelsesappen bliver optælling af varer nemmere end nogensinde.

     

Se flere kundereferencer

Kundehistorier

foto kokk serverer brett med mat på institusjon

Offentligt hospital sparer en hel arbejdsuge om året med indkøbssystem

Foto af bakke med mad på tallerken, salat, æble og drikke.

Offentlig sygehuse sparer flere hundrede tusind kroner med et indkøbssystem

foto radisson blu hotellbygning

Nordisk indkøbssystem giver gnist til globalt projekt

Radisson Blu Waterfront Hotel i Stockholm

Sætter standarden for resten af verden

foto personer kjøper mat i kantine

Mere end et indkøbssystem: Kantinekæde med stort samfundsansvar benytter alle Millums funktioner

Coor modtager prisen for Årets storkøkken under Matprisen.

Bæredygtig kantinedrift: Millum-kunde kåret til Årets storkøkken under Matprisen 2023

Foto. Karim Bouhadoun, køkkenchef hos Eurests.

Digitale rutiner og flows hos Eurest Nydalen

Foto: køkkenchef med urter og grønt i baggrunden.

Tilfreds køkkenchef hos Bastion

Foto af en restaurant med bord og udsigt over byen.

Gode indkøbsrutiner på Hotel Riverton

shutterstock_385527124

Reducerer madspild fra nord til syd

Foto fra prisoverrækkelsen af ​​Fødevareprisen 2021.

Effektivitet i storkøkkenet

Amalie Nerby, Key Account Manager for Burger King.

Burger King fornyer tillid til Millum