Gå til hovedindhold

Forenklet statusopgørelse for restauranter og hoteller

Uanset hvor ofte eller sjældent statusopgørelse skal udføres, er det en tidskrævende opgave. Millums modul til statusopgørelse forenkler denne proces, blandt andet ved hjælp af vores statusopgørelsesapp.

Af: Sofie Vatle 08.01.2024 15:13

iStock-1188606471varetelling

For vores kunder er statusopgørelsesmodulet en «game changer». Da vi afholdt en udviklingsworkshop, var ønskerne om ny funktionalitet og prioriteringer meget tydelige, og jeg tror, at alle deltagere genkender funktionaliteten i det nye modul.

Bjørn Anskau

CEO i Millum

 

Forenkling af den største opgave

Millum var klar over, at statusopgørelse ikke er den opgave, flertallet af systemets brugere ser frem til. Derfor var vores hovedmål at fokusere på effektivitet og tidsbesparelse.

Efter en gennemgang af eksisterende statusopgørelsesmodul, input fra brugerne og teknologiske løsninger endte vi med fire hovedpunkter, der skulle prioriteres.

 

Mulighed for at tælle offline

Varelagre er ofte gemt væk i kældre med dårlig internetdækning. Derfor bør en statusopgørelsesmodul give mulighed for både at tælle og gemme arbejdet offline, så man senere kan opdatere selve statusopgørelsen og gemme korrekt.

 

Mulighed for, at flere kan tælle på samme statusopgørelse/delegere dele af statusopgørelsen

Dagens statusopgørelser er ofte store og omfattende, hvilket resulterer i, at flere medarbejdere skal deltage i optællingen. Vores nye statusopgørelsesmodul skulle derfor indeholde muligheden for at delegere dele af statusopgørelsen til kolleger.

 

Mulighed for at tælle drikkevarer i korrekt betegnelse

Især de, der arbejder med alkoholservering, ønskede at kunne tælle drikkevarer i en mere korrekt måleenhed end kg eller flaske. Løsningen blev mulighed for anbrud og betegnelse i form af f.eks. centiliter og liter.

 

Mobilapplikation

En mobilapplikation var uden tvivl det, brugerne ønskede mest for at kunne udføre en hurtigere og mere effektiv statusopgørelse. Med vores nye app kan man hurtigt tælle og navigere rundt, som man er vant til fra andre mobilapps.

Vi startede hele processen med en række krav og ønsker fra brugerne, og jeg vil sige, at vi har leveret godt på disse. Rapporterne fra brugerne tyder på, at statusopgørelse nu opleves mere smidig, går hurtigere og kræver færre ressourcer at udføre. Det er meget tilfredsstillende at høre, at resultatet ramte brugerne så godt.

Bjørn Anskau

 

Eget team til mobilapp

Selv med en allerede stor og dygtig udviklingsafdeling manglede Millum i 2020 ressourcer til at udvikle en egen app til statusopgørelse. Løsningen var at ansætte en udvikler med hovedansvar for apps, som også fik to kandidatstuderende med til at arbejde på app-projektet.

At tiltrække ny kompetence ved at bruge studerende på projektbasis havde vi ikke gjort før, men det viste sig at være en ubetinget succes fra start til slut. Det kræver specialkompetence at udvikle en mobilapplikation, og den kompetence havde disse tre drenge. Alt ære til dem for, at vi har fået en rigtig god statusopgørelsesapp. At to af tre studerende blev i Millum efter projektet er også en kæmpe bonus for os.

Bjørn Anskau