Gå til hovedindhold

Menybank 

 

Menybank er modulet, som indeholder de fleste af funktionerne i Millum Procurement. Her finder du mange værktøjer, som gør hverdagen i køkkenet mere effektiv og lønsom.

Nogle af værktøjerne i Menybank:

Menuplanlægning


Du kan udarbejde og planlægge menuer baseret på opskrifterne, der er lagt ind i Menybanken, enten af dig eller af organisationen. Opskrifterne kan sættes op med de intervaller, der passer dig bedst, som uge- eller månedsmenu. Menuplanlægningen giver god oversigt over råvareforbrug og kostpris.


Derudover har vi udviklet en API for Menuplanlægning, som gør det muligt for brugerne at eksportere menuerne til tredjepartsløsninger, f.eks. storskærme i kantinen eller en app.

CO2-beregning

 

Vi har udviklet en beregningsfunktion, som består af en skala med fire forskellige niveauer, hvor rødt niveau har størst CO2-udledning og dermed er mindst miljøvenligt.


Med denne funktion kan man beregne CO2-aftrykket for en menu, pr. portion. Måleenheden er fastsat af UNCFF og EU-Kommissionen. Ved at konvertere til en fælles måleenhed kan man sammenligne de forskellige retters klimapåvirkning.

 

Madspild

 

For steder, som tilbereder og serverer mad og drikke, er det vigtigt at have overblik over, hvor og hvor meget madspild, der forekommer. Dette berører både omkostninger og bæredygtighed. 

 

Ved at have en madspildsfunktion integreret i systemet, du allerede bruger til andre arbejdsopgaver som menu og bestilling, bliver det så tidseffektivt som muligt for dig at registrere madspild. 

 

 

Statusopgørelse

 

Statusopgørelsesmodulet er et af de nyeste moduler i Millum Procurement. Det blev udviklet for at effektivisere opgaven, som mange betrager som en tidsrøver. 


Modulet giver dig følgende muligheder: 
 

  • Mulighed for optælling offline
  • Mulighed for at flere kan optælle i samme statusopgørelse/mulighed for at uddelegere dele af statusopgørelsen
  • Mulighed for optælling af varer med korrekt benævnelse
  • Mobilapp